Expansiunea Changan în Europa: O Strategie de Ocolire a Taxelor?
Compania auto chineză Changan își anunță planurile ambițioase de a deschide o filială în Europa, cu scopul de a analiza posibilitatea construirii unei fabrici pe Vechiul Continent. Această mișcare vine în contextul în care Changan își propune să vândă aproximativ 300.000 de autovehicule până în anul 2030. În acest sens, compania va introduce pe piața europeană mărcile sale electrice Deepal, Changan Qiyuan și Avatr, având în plan lansarea a șase modele noi până în 2027.
Strategia Changan de a se concentra pe vehiculele electrice în Europa, în contrast cu planurile sale pentru America Centrală și de Sud, unde se va axa pe autovehicule cu motor pe combustie, ridică întrebări privind adaptabilitatea și sustenabilitatea pe termen lung a deciziilor sale corporative. Această diferențiere strategică pare să fie influențată de recentele decizii ale Comisiei Europene, care a impus taxe suplimentare pentru autovehiculele electrice chineze. Aceste taxe suplimentare par să stimuleze producătorii auto chinezi să își deschidă fabrici în Europa, pentru a evita costurile suplimentare asociate cu importurile.
Este demn de remarcat că, în urma anunțului Comisiei Europene, alte companii auto chineze, precum SAIC, BYD sau Chery, și-au exprimat de asemenea intenția de a construi facilități de producție în Europa. Leapmotor, de exemplu, planifică să utilizeze fabricile Stellantis pentru a evita noile taxe impuse de UE. Această tendință indică o posibilă schimbare a dinamicii pieței auto în Europa, unde producătorii chinezi caută să capitalizeze pe reglementările favorabile producției locale.
În concluzie, strategia Changan de expansiune în Europa, prin deschiderea unei filiale și posibila construcție a unei fabrici, pare să fie nu doar o mișcare de creștere a cotei de piață, ci și o manevră strategică pentru a naviga printre complexitățile reglementărilor comerciale internaționale. Aceasta ar putea reprezenta un nou capitol în modul în care companiile auto chineze își ajustează operațiunile globale în funcție de politicile comerciale regionale.
Sursa: Agerpres